dinsdag 5 juli 2011

Suman kan weer lachen
Twee bijzondere momenten!
Ja soms krijg je die zo maar voorgeschoteld. Afgelopen zondag konden we via Skype contact opnemen met de familie van ons jongste sponsorkind in Nepal. Via onze stichting Kumari zorgen we voor opvang en onderwijs voor meer dan honderd gehandicapte kinderen in Nepal. Gehandicapt zijn heeft in Nepal een grote impact op je leven. Men ziet het krijgen van een gehandicapt kind nog steeds als een straf en kinderen worden dan ook regelmatig aan hun lot overgelaten. In juli vorig jaar namen we Suman op in ons sponsorprogramma: veel te vroeg geboren, weggegeven door zijn moeder, een flink hartprobleem, ondervoed. Enfin een grote ellende! Nu bijna een jaar later gaat het veel beter met hem, hij is in behandeling bij de beste hartkliniek in Kathmandu en we hebben zijn leefomstandigheden flink kunnen veranderen. Via de directrice van de school voor doven konden we nu met het gezin Skypen. Wat was ik blij ons manneke te zien!
Sunita kan weer een jaarnaar school
Vanmiddag kregen van een groep communicanten geld waarmee we Sunita, een doof meisje ui banepa, weer meer dan een jaar naar school kunnen laten gaan. Twee dromen worden weer werkelijkheid!
Voor meer informatie kunt u terecht op www.stichtingkumari.nl


1 opmerking:

  1. Wat fijn dat ik je blog nu heb gevonden en dus ook jou heb gevonden. Ik vond het wel geheimzinnig hoor, zo'n onbekende volger maar dit is leuker. Ik ga je beslist in mijn lijstje opnemen om je te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen